Seminari SIMBa: Coding theory: into the quantum world

La conferència serà a càrrec de Robin Simoens i es farà a l'aula 005 de la FME el dimecres 10 de gener a les 13h.

Quan?

10/01/2024 de 13:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Aula 005 de la FME

Nom de contacte

iCal

El proper dimecres 10 de gener torna a la FME el seminari interuniversitari SIMBa. Aquest seminari, adreçat a joves matemàtics i impulsat per la UPC i la BGSMath, entre d'altres, ofereix una xerrada cada dues setmanes, normalment per part d'un doctorand, dirigida a altres doctorands i a estudiants de grau i màster. En podeu trobar més informació a https://www.ub.edu/simba/en/.

Conferenciant: Robin Simoens (Universitat Politècnica de Catalunya)
Títol: Coding theory: into the quantum world.
Dia i hora: Dimecres 10 de gener a les 13:00.
Lloc: Aula 005 de la FME i Zoom.

Abstract: Classical error-correcting codes were introduced in 1950 by Richard Hamming and are now well-developed. They are built upon the idea of adding redundant information to protect against errors. In 1995, Peter Shor showed that this idea can be carried into the quantum world, giving rise to quantum error-correcting codes, which play a central role in the realisation of quantum computers. In this talk, I will give an introduction to both classical and quantum codes, pointing out their differences and similarities.

MAT