Píndoles de docència FME per al PDI: El llenguatge Julia (dia 21/2/24)

Són petites dosis de nova tecnologia amb interès per a la docència de les matemàtiques a nivell universitari amb l’objecte de presentar al PDI, tècniques que poden ser útils per a l’ensenyament de les Matemàtiques i facilitar-ne l’adopció.

Quan?

21/02/2024 de 12:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Facultat de Matemàtica i Estadística, UPC

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

Les píndoles de docència FME són petites dosis de nova tecnologia amb interès per a la docència de les matemàtiques a nivell universitari amb l’objecte de presentar al PDI tècniques que poden ser útils per a l’ensenyament de les Matemàtiques i facilitar-ne l’adopció.

Tenen la forma de xerrades de 15 a 30 minuts en format híbrid (presencial: a la sala d’actes de la FME i en streaming) i es faran alguns dimecres de 12:00 a 12:30.

Hi haurà reconeixement per part de l’ICE; això vol dir que els participants s’hauran d’inscriure a cada sessió (de la manera habitual pels cursos de l’ICE).

La primera dosi: El llenguatge Julia (dia 21/2)

Julia és un llenguatge de programació dinàmic i eficient per a la computació científica. Amb una combinació única de facilitat d'ús i rendiment comparable a C i Fortran, Julia destaca en l'anàlisi numèrica, ciència de dades i computació d'alt rendiment. La seva compilació just-in-time i l'extens ecosistema de llibreries, incloent eines per a àlgebra lineal, estadística i aprenentatge automàtic, fan d’aquest llenguatge una elecció versàtil per als investigadors, permetent-los abordar reptes computacionals amb eficiència i agilitat.

Data: 21/02/2024
Hora 12 h
Lloc: Sala d'actes de la FME i sessió híbrida.
Inscripció: https://gcice.upc.edu/fitxa_cursos.asp?id=55706