Retos en matemáticas y su impacto social

Conferències i taula rodona a la seu de la Fundació Areces, Madrid. 12 de desembre del 2023

Quan?

12/12/2023 de 17:00 a 21:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Fundación Areces

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

La jornada "Retos en matemáticas y su impacto social" va adreçada al públic interessat en la ciència, sense necessitat de coneixements especialitzats en matemàtiques. Constarà de dues xerrades sobre problemes oberts en matemàtiques, seguides d'una Taula Rodona per discutir les implicacions a la societat i avantatges científics, tecnològics i culturals de resoldre aquests i altres problemes avui dia rellevants.

Aquesta activitat s'emmarca dins del projecte “Computational, dynamical and geometrical complexity in fluid dynamics”, amb una ajuda per a Projectes de Recerca Científica 2021 de la Fundació BBVA.

Data: Dimarts 12/12/2023
Lloc: Seu de la Fundació Areces (Madrid)
Més informació:  Aquesta web.

Programa:

17:00 h. Benvinguda i presentació:
Manuel Aguilar Benítez de Lugo. Consejo Científico de la Fundación Ramón Areces,Real Academia de Ciencias y CIEMAT

Juan Luis Vázquez. Universidad Autónoma de Madrid y Real Academia de Ciencias

Eva Miranda. Universitat Politècnica de Catalunya i Centre de Recerca Matemàtica

Daniel Peralta Salas. Instituto de Ciencias Matemáticas - Consejo de Investigaciones Científicas

Primera Conferència: La Inteligencia Artificial Matemática
Yang-Hui He. London Institute for Mathematical Sciences

Segona Conferència: Conjetura BSD: Un enigma matemático de importancia milenaria
Pilar Bayer i Isant, Universidad de Barcelona y Real Academia de Ciencias.

Taula rodona:

Pilar Bayer i Isant. Universitat de Barcelona. Catedràtica d’Universitat i acadèmica de la RAC. Experta en teoria de nombres.

Verónica Bolón. Universidade da Coruña. Profesora Titular d’Universitat. Experta en intel·ligència artificial.

Diego Córdoba. ICMAT, Madrid. Profesor de Investigación. Expert en equacions en derivades parcials y dinàmica de fluids. Premio Nacional de Investigación Rey Pastor 2023.

Núria Fagella. Universitat de Barcelona. Catedràtica d’Universitat. Experta en anàlisis i dinàmica complexa. Premi ICREA Acadèmia 2020 i Professora Chern a Berkeley-MSRI 2022.

Ángel González Prieto. Universidad Complutense de Madrid. Professor d’Universitat. Expert en geometria i aprenentatge automàtic. Premi Vicent Caselles 2021.

David Pérez García. Universidad Complutense de Madrid. Catedràtic d’Universitat. Expert en anàlisi i teoria quàntica. Medalla Ramón y Cajal de la RAC.

Juan Luis Vázquez. Universidad Autónoma de Madrid. Real Academia de Ciencias. Catedràtic d’Universitat Emèrit. Expert en equacions en derivades parcials. Premio Nacional d'Investigación Rey Pastor 2003 i conferenciant de l'ICM 2006.

Modera:

Arantxa Sanz. CRM, Barcelona - Comunicació