Programa Jornada Docent 2019

Sala d'actes de l'FME

Programa  #matupcJD2019

9:45 h             Obertura de la jornada

''LAPersPectiva de gènere en la pràctica de les M@temàtiques''

10:00h-11:00h Conferència plenària

Con M de Matemáticas y de Mujer, a càrrec de la Clara Grima

11:00h-11:30h  Pausa-Cafè

11:30h-12:30h

Conferència plenària

Retrat actual de les pràctiques per ordinador dins les assignatures del departament.”  a càrrec d' en Toni Susin.  (Carles Batlle, Angela Grau)

PDF presentació

12:30-13:00h Taller

"CoCalc en docència: Càlcul científic en servei remot", a càrrec d'en Jordi Saludes

13:00-13:30h Taller

Apps per a la docència'', a càrrec d'en Francesc  Aguiló

13:30h             Cloenda de la Jornada

Comitè organitzador (MAT): M. Alsina, A. Carmona, A. Encinas, J. Guàrdia, C. Pantazi

Formulari d'Inscripció (ICE)

Els participants inscrits tindran un certificat d'assistència de l'ICE.

La jornada compta amb el suport del Departament de Matemàtiques, la Facultat de Matemàtiques i Estadística i l'Institut de Ciències de l'Educació.

RESUMS DE LES CONFERÈNCIES

Clara Grima. Con M de Matemáticas y de Mujer''

En pleno auge de las matemáticas como la herramienta que controlará el mundo resulta, al menos, llamativo la poca presencia femenina tanto en las esferas más altas de las empresas tecnológicas como en los puestos de decisión de administraciones y universidades. Vamos a repasar algunas posibles medidas que se pueden llevar acabo para que el futuro se escriba con M de matemáticas y de mujeres.

Toni Susin. (Carles Batlle, Angela Grau)Retrat actual de les pràctiques per ordinador dins les assignatures del departament.”

Després de contactar amb les diferents escoles en les que impartim docència, presentarem els resultats referents a les actuals assignatures de grau (obligatòries) de les diferents titulacions i el tractament que en fan sobre la qüestió de les pràctiques amb ordinador. Comentarem entre altres coses les diferents tipologies de pràctiques, el seu pes en l'avaluació i els diferents programes que s'utilitzen.

RESUMS DELS TALLERS

Jordi Saludes: "CoCalc en docència: Càlcul científic en servei remot"

Al llarg del primer quadrimestre d’aquest curs vaig impartir una optativa d’Elements Finits en que el pes de la pràctica era molt important. De fet l’avaluació depenia exclusivament del que l’alumne havia fet en termes de programació Python. Faig decidir d’organitzar la totalitat de l’assignatura usant el servei CoCalc que dóna accés a servidors de diferents eines de càlcul com ara Python, R, Julia i Octave de manera remota, és a dir que l’estudiant en té prou amb un navegador per a fer tota la feina. En aquest taller us explicaré una mica com funciona i quina va ser la meva experiència.

Francesc  Aguiló: "Apps per a la docència"

En aquesta xerrada es comentaran algunes aplicacions de caire matemàtic que corren sobre dispositius mòbils sense l'ajut d'un servidor extern. No pretén ser una llista exhaustiva d'aquest tipus d'aplicacions. Més aviat es mostraran diverses operacions utilitzant unes poques aplicacions, pot ser un parell de parells. S'inclouran, a grans trets, les seccions:

- Manipualció numèrica i simbòlica.

- Manipulació gràfica.

- Nostàlgia computacional (emuladors). Recordeu quan no hi havia ordinadors personals?

- LaTeX mòbil.

És allò que, quan et trobes al tren o metro i et venen unes ganes irresistibles de calcular, què fas? Tranquil·litat, no cal entrar en pànic. Si portes un mòbil, et pots quedar descansat...