Oscar Rivero guanya el premi Evariste Galois

Oscar Rivero, estudiant de doctorat del Departament, ha estat guardonat amb el premi Evariste Galois de la SCM.

Oscar Rivero ha guanyat el premi Evariste Galois 2018 pel seu treball "Punts i Unitats de Stark".

Aquest premi(obriu en una finestra nova) per a estudiants, instituït l’any 1962 per la Societat Catalana de Matemàtiques,s'ofereix a un treball d’investigació, bibliogràfic o d’assaig sobre matemàtiques. La dotació del premi és de mil euros (1.000 €). Es poden concedir fins a dos accèssits.

I en l'edició d'enguany, fallat el passat 15 de febrer, corresponents als treballs presentats al 2017, el jurat (composat per Teresa Crespo, Àngel Calsina i Toni Guillamon) va decidir concedir el premi al treball “Punts i unitats de Stark” presentat pel titulat de l'FME i estudiant de doctorat en Matemàtica Aplicada Óscar Rivero Salgado.(obriu en una finestra nova)

El jurat ha valorat la complexitat del tema, l'originalitat dels resultats i la creativitat expositiva de la memòria.