La recerca del DMAT a la portada de l'article Geophysical Research Letters

03/05/2023

Un article l'estudiant de doctorat Renzo Bruera i la investigadora Ramon y Cajal del DMAT, Jezabel Curbelo, ha estat escollit com a portada de la revista Geophysical Research Letters.

L'article de Renzo Bruera, estudiant de doctorat, i Jezabel Curbelo, investigadora Ramon y Cajal del DMAT, escrit conjuntament amb Guillermo García-Sánchez i Ana M. Mancho, "Mixing and Geometry in the North Atlantic Meridional Overturning Circulation" ha estat destacat com a portada del número 7 del volum 50 de la revista Geophysical Research Letters.

Geophysical Research Letters és una revista d'accés obert que publica articles de comunicació d'alt impacte, innovadors i amb implicacions àmplies i immediates sobre els principals avenços que abasten totes les disciplines principals de la geociència. Els resultats que es publiquen en la revista tenen una gran visibilitat.

Aquest treball explora les rutes de transport en 3D associades a la Circulació Meridional de l'Atlàntic (Atlantic Meridional Overturning Circulation AMOC). Concretament, estudia els moviments verticals a través de l'oceà que són fonamentals per a processos, com ara la fixació de CO2, l'eliminació de calor o el transport de contaminants, que són essencials per al clima de la Terra. Els resultats confirmen l'existència d'una zona de downwelling i revela una connexió de surgència no notificada prèviament entre aigües molt profundes i la superfície de l'oceà.

Jezabel Curbelo és investigadora Ramon y Cajal del Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), pertany al Grup de Sistemes Dinàmics de la UPC , membre de l'Institut de Matemàtiques de la UPC (IMTech) i del Centre de Recerca Matemàtica (CRM).

Renzo Bruera és estudiant de doctorat del Grup de Teoria de Funcions i Equacions en Derivades Parcials.