L’investigador del DMAT, Robert Cardona, Premi Vicent Caselles atorgat per la RSME i la Fundación BBVA

També ha rebut el guardó Óscar Rivero, graduat i doctorat a la FME. Xavier Fernández-Real, graduat a la FME, ha rebut el premi Xavier Fernández-Real José Luis Rubio de Francia.

Aquesta setmana s’han fet públics els premis que atorga la Reial Societat Matemàtica Espanyola (RSME). Entre els premiats amb el prestigiós Premi Vicent Caselles, figura l’investigador “Margarita Salas” del DMAT-UPC i ICMAT, Robert Cardona Aguilar.

Els premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles els atorga la RSME i la Fundació BBVA des de l'any 2015, i té com a objectiu donar suport i estimular els joves professionals que desenvolupen la seva tasca en el camp de la investigació matemàtica.

Robert Cardona, és graduat per la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC i va fer el doctorat sota la direcció d’Eva Miranda al Laboratory of Geometry and Dynamical Systems i és investigador del grup de recerca GEOMVAP. Cardona treballa en mètodes geomètrics en sistemes dinàmics, en particular en fluids i dinàmica Hamiltoniana, així com la relació amb la topologia de contacte i simplèctica. Entre les seves aportacions cal destacar els seus treballs recents amb Miranda, Daniel Peralta-Salas i Francisco Presas sobre aplicacions dels sistemes dinàmics que modelitzen els fluids ideals a problemes de computació, on demostren que alguns sistemes físics tenen les mateixes capacitats que els ordinadors i poden executar qualsevol algorisme per igual: un misteri obert durant 100 anys.

Destaquem, també, que entre els guardonats amb el Premi Vicent Caselles d’enguany hi ha l’Investigador Óscar Rivero Salgado, professor ajudant doctor a la Universidade de Santiago de Compostela. Rivero és graduat en Matemàtiques i en Enginyeria Física per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), on també va obtenir el doctorat sota la direcció del professor Víctor Rotger. També destaquem que Xavier Fernández-Real, graduat per la FME, ha obtingut el Premi José Luis Rubio de Francia 2022 (RSME i Fundació BBVA).

La nostra més sincera felicitació al Robert, l’Óscar i en Xavier per la magnífica feina que feu. La comunitat matemàtica de la UPC compartim la vostra alegria.

--

Més informació a les pàgines web de la RSME; la Fundació BBVA i la Web de la FME on trobareu una llista dels i les membres de la comunitat matemàtica de la UPC que han estat guardonats en altres ocasions.