Josep Maria Rossell i la iniciativa docent ‘Rellotges, vestits i muntanyes russes: dissenyat amb matemàtiques’ reconeguts amb les distincions Jaume Vicens Vives

Les distincions, atorgades per la generalitat de Catalunya, tenen com a objectiu premiar l’excel·lència en la docència universitària.

Les distincions Jaume Vicens Vives, atorgades per la Generalitat de Catalunya, van ser creades l’any 1996, i tenen com a objectiu premiar l’excel·lència en la docència universitària. Enguany s’han donat tres guardons individuals i tres de col·lectius. Entre els premiats a títol individual està el professor del DMAT i l’EPSEM Josep Maria Rossell en reconeixement de la seva activitat docent d’excel·lència. En l’escrit que acompanya la concessió de la distinció, es destaca “la seva vocació d’ajut i d’acompanyament als estudiants amb la posada en pràctica d’un ensenyament personalitzat, tot transmetent l’interès i l’entusiasme per les matemàtiques”.

Pel que fa als guardons col·lectius, un d’ells ha estat atorgat a la iniciativa docent ‘Rellotges, vestits i muntanyes russes: dissenyat amb matemàtiques’. Aquesta iniciativa ha estat posada en marxa per un equip de professors i professores del DMAT a l’EPSEVG format per  Josefina Antonijuan; Jordi Guàrdia -coordinador de l’equip-; Imma Massana i Joana d’Arc Prat; i forma part d’un projecte de renovació de l’assignatura Matemàtiques per al Disseny de 1r del grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte a l’EPSEVG. Entre les raons per a la concessió de la distinció es destaca “la capacitat de transformació de l’assignatura Matemàtiques per al Disseny, que ha adaptat a les noves necessitats dels estudiants i que ha millorat el mètode d’aprenentatge d’aquest àmbit”.

Els premis han estat atorgats, el dia 15 de setembre, pel President de la Generalitat, Pere Aragonès, i la Consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, en una cerimònia a la Universitat de Lleida (vegeu la fotografia adjunta).

El professor Josep Maria Rossell i la iniciativa docent ja havien estat premiats amb el 25è Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària, promogut pel Consell Social de la UPC, que va presentar les seves candidatures a les distincions.

L’enhorabona a les professores i professors Antonijuan, Guàrdia, Massana, Rossell i Prat: la notícia ens fa feliç a tota comunitat que formem el DMAT!

Més informació a la Sala de premsa de la UPC .