Guillem Blanco i Juan Carlos Felipe Navarro Premis de recerca matemàtica Vicent Caselles

Els premis, atorgats per la RSME i el BBVA tenen com a objectiu estimular a joves investigadors en el camp de la matemàtica. Blanco va fer la seva tesi a la UPC sota la direcció dels professors del DMAT Maria Alberich i Josep Àlvarez, Felipe Navarro va fer la tesi sota la direcció del professor del DMAT i investigador ICREA, Xavier Cabré.

Els joves investigadors Guillem Blanco i Juan Carlos Felipe Navarro, que van fer la seva tesi doctoral sota la direcció del professorat del DMAT, han estat guardonats amb els Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles que mantenen la Reial Societat Matemàtica Espanyola (RSME) i la Fundació BBVA.

Els Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles van néixer el 2015 amb l'objectiu de donar suport i estimular els joves professionals que desenvolupen la seva tasca al camp de la recerca matemàtica. Enguany, han estat premiats: Guillem Blanco i Juan Carlos Felipe Navarro juntament amb Ángela Capel, Elena Castilla,Damian M. Dabrowski, Daniel Eceizabarrena.

De Juan Carlos Felipe-Navarro, el jurat destaca “la qualitat de les seves contribucions a l'estudi de regularitat per a problema de Neumann del Laplacià fraccional, així com els seus treballs en l'equació d’Allen-Cahn i el con de Simons, valorant l'impacte i la maduresa matemàtica dels resultats de la seva tesi doctoral”.  Felipe Navarro és graduat en Matemàtiques i Enginyeria Aeroespacial per la UPC, i va realitzar el seu treball doctoral a la mateixa UPC sota la direcció de Xavier Cabré (ICREA-UPC), en l'àmbit d'equacions en derivades parcials. La seva tesi “Propietats qualitatives de solucions a problemes el·líptics integro-diferencials” va ser defensada el 2021 i les seves aportacions han estat publicades a revistes d'alta qualitat, en treballs independents i amb els seus coautors. Actualment desenvolupa la seva trajectòria científica com a investigador postdoctoral a la Universitat d’Hèlsinki. Juan Carlos Felipe Navarro segueix vinculat al Grup de recerca d’Equacions en derivades parcials i aplicacions.

De Guillem Blanco Fernández, el jurat raona el premi per “resoldre en la seva tesi doctoral la conjectura de Yano, que prediu les arrels del polinomi de Bernstein-Sato dels elements genèrics de les famílies topològicament trivials de corbes planes”, segons ha destacat el jurat. Graduat per la Universitat Politècnica de Catalunya, va realitzar la seva tesi doctoral a la mateixa universitat sota la direcció de Maria Alberich-Carramiñana i Josep Àlvarez Montaner amb el títol “Bernstein-Sato polynomials of plane curves and Yano’s conjecture”. Guillem Blanco  és actualment un “FWO postdoctoral fellow" a la KU Leuven, segueix vinculat al grup GEOMVAP  i properament es reincorporarà al DMAT a través del programa Margarita Salas. Guillem Blanco, ha estat recentment premiat, amb el Premi de la Secció de Ciències i Tecnologia de Matemàtiques atorgat pel l'Institut d'Estudis Catalans.