Eva Miranda impartirà les Nachdiplom lectures de l’ETH de Zúric

La professora del DMAT farà un curs sobre varietats singulars simplèctiques a la prestigiosa institució suïssa.

La professora del DMAT, Eva Miranda, ha estat convidada per l'ETH de Zúric a impartir una de les prestigioses Nachdiplom lectures.

Les Conferències Nachdiplom s’imparteixen a l’Institut d'Investigació Matemàtica (Forschungsinstitut für Mathematik ,FIM)  de l'ETH Zúric, l’Escola Federal Politècnica de Zúric, la reconeguda universitat pública suïssa, capdavantera en ciència i tecnologia. L'Institut d'Investigació Matemàtica (FIM) va ser fundat l'any 1964 pel professor de l'ETH ,Beno Eckmann, amb l'objectiu de millorar i facilitar l'intercanvi entre l'ETH de Zurich i els matemàtics punters internacionals.

Les conferències són impartides per professors i professores convidats distingits i estan orientades a una audiència de nivell de postgrau o superior. Els conferenciants de Nachdiplom són seleccionats per un comitè format per membres del Departament de Matemàtiques de l’ETH, el FIM i l'Escola de Doctorat de Matemàtiques de Zurich.

La professora Miranda impartirà el curs "Singular Symplectic Manifolds" (Varietats simplèctiques singulars). Un tema que va començar a estudiar l'any 2009 amb el professor Victor Guillemin. El curs s’impartirà durant la tardor de 2025.

Més informació a la web de les Nachdiplom.

Eva Miranda és catedràtica del DMAT, investigadora ICREA, investigadora de l’IMTech-UPC i el CRM, membre del grup de recerca GEOMVAP  i directora del Laboratory of Geometry and Dynamical Systems.