El Grup de Recerca en Teoria de Nombres organitza el curs "A primer on quantum computing"

El curs serà impartit pel professor J.M. Tornero de la Universitat de Sevilla durant el mes de novembre

El curs "A primer on quantum computing" té com a objectiu introduir els objectes i tècniques bàsiques de la computació quàntica des d'una perspectiva purament matemàtica.

Al curs s'exposaran els principals conceptes en un llenguatge familiar pel als que es dediquen a les Matemàtiques i es mostraran els avantatges que pot oferir aquest tipus de computació, descrivint fites rellevants en el desenvolupament de la disciplina, com ara l'algorisme de factorització de Shor i l'algorisme de cerca de Grover.

Es farà una sessió introductòria el dissabte 13 de Novembre a la Universitat de Lleida. La resta de sessions es faran a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC. Per a més informació, podeu contactar amb el professor J.Guàrdia  (jordi.guardia-rubies@upc.edu).

SESSIÓ 1: A Primer On Quantum Computing: Axioms & A Bizarre Experiment 13/11/2021 12h-13h Escola Politècnica Superior, Universitat de Lleida

SESSIÓ 2: The Quantum Computation Model(s). Hardcore Linear Algebra 15/11/2021 16-18h Aula 103, FME - UPC

SESSIÓ 3: Easy Algorithms & Dirty Tricks 17/11/2021 16-18h Aula 103, FME – UPC

SESSIÓ 4: Shor's Algorithm: Factoring & Discrete Logs 22/11/2021 16-18h Aula S01, FME – UPC