Col·loqui UPC-FME: Andreu Mas-Colell

El proper 3 de maig el professor Andreu Mas-Colell (Universitat Pompeu Fabra) impartirà el Col·loqui de Matemàtiques.

Andreu Mas-Colell impartirà la conferència "Si és convexa ha de ser simple" durant el proper Col·loqui de Matemàtiques UPC-FME el dimecres 3 de maig. El Col·loqui FME - UPC és una iniciativa conjunta de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), el Departament de Matemàtiques (MAT), el Departament d'Estadística i Investigació Operativa (EIO) i el Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental (DECA).

Andreu Mas-Colell (Barcelona, 1944) és economista, expert en Microeconomia, Economia Matemàtica i Teoria de Jocs. Estudià Ciències Econòmiques a la Universitat de Barcelona i a la Universitat de Valladolid. Posteriorment es doctorà a la Universitat de Minnesota. Ha estat professor a les Universitats de California (Berkeley) i Harvard. És professor de la Universitat Pompeu Fabra des de 1995. Ha estat conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació (2000-03) i conseller d'Economia i Coneixement (2010-16) de la Generalitat de Catalunya. L'any 1998 rebé el premi Rei Joan Carles I d'Economia i el 2006 la Creu de Sant Jordi.

Resum de la xerrada: En el context de la teoria dels jocs d’estratègia descriuré un ben conegut concepte de solució anomenat “equilibri correlacionat” (una generalització molt natural del equilibri de Nash). A continuació explicaré com els mètodes de la matemàtica de la convexitat, en particular el Teorema d'aproximabilitat de Blackwell, es poden fer servir per generar dinàmiques simples i intuïtives, basades en la idea de fugir del penediment (no-regret), que aproximen el conjunt, convexa, d’equilibris correlacionats. L’exposició recull recerca conjunta amb el professor Sergiu Hart de la Universitat Hebrea de Jerusalem.