Col·loqui FME-UPC a càrrec de Roger Casals (MIT)

• Col·loqui FME-UPC a càrrec de Roger Casals (MIT)
  • 2016-12-22T11:00:00+01:00
  • 2016-12-22T12:00:00+01:00
  • La conferència tindrà lloc a la sala d'actes de l'FME i s'enmarca en el cicle Col·loquis FME-UPC, organitzats conjuntament per l'FME, el Departament de Matemàtiques, el Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental i el departament d'Estadística i Investigació Operativa.
Quan?

22/12/2016 de 11:00 a 12:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Sala d'actes, FME

Topologia de contacte: patins, zig-zags i geometria

En aquesta xerrada parlarem de topologia de contacte. En primer lloc, explicarem els orígens d'aquesta àrea de les matemàtiques mitjançant exemples com el patinatge sobre gel i la primera llei de la termodinàmica. Aleshores, ens endinsarem a la teoria de nusos, en la qual discutirem el criteri zig-zag: aquest és un nou resultat que ens permet detectar isomorfismes entre objectes aparentment diferents. Finalment, discutirem aplicacions de la topologia de contacte a altres branques de les matemàtiques, incloent-hi la simetria mirall, la geometria complexa i teoria de grafs.

Roger Casals, llicenciat en matemàtiques per l'FME (any 2011), és el guanyador del premi Rubio de Francia de 2015 i del premi Vicent Caselles 2015, ambdós atorgats per la Real Sociedad Española de Matemáticas. Després de cursar la llicenciatura de Matemàtiques a l'FME, va fer els estudis de doctorat a la Universitat Autònoma de Madrid (UAM) i al Instituto de Ciencias Matemáticas (ICMAT), sota la direcció de Francisco Presas. Va defensar la tesi "Contact Fibrations over the 2-disk" l'any 2015. Actualment és CLE Moore instructor al Massachusetts Institute of Technology (MIT).