Programa Jornada Docent 2017

Programa  #matupcJD2017

9h45 h: Obertura de la jornada
10:00 -11:00 h: Conferència plenària

Estudiants participatius: realitat o ficció”

Vanesa Daza (Univ. Pompeu Fabra).

Parlarem de diferents experiències portades a terme a l’Escola Superior Politècnica de la Universitat Pompeu Fabra amb el principal objectiu de fomentar l’aprenentatge dels estudiants a partir de la seva implicació i participació. Introducció de jocs a l'aula, l'ús de tablets com a pissarra digital, o la plataforma Piazza són algunes de les experiències que ens permetran reflexionar sobre la implicació dels estudiants a l’aula.

11:00 - 11h30:  Pausa-Cafè
                     11h30 - 12h30:

Taula Rodona

“Jo en dic Matemàtiques, tu en dius Mates”

Reflexionem sobre els continguts en matemàtiques a les nostres titulacions en enginyeria. Sovint hem  d'encabir en poques setmanes de classe i a una mateixa assignatura continguts matemàtics de temàtica diversa. Quin és el nivell d'aprofondiment a cada tema? Respon la solució que hi donem a les necessitats de la titulació? A què renunciem? Com ho quadrem tot plegat?

Moderador:   Pere Pascual (MAT)
Ponents:  Ángeles Carmona (MAT), Josep Salavedra (TSC), Marc de la Barrera (ex-estudiant CFIS).
12h45 - 13h30: Tallers

1:

2:

3:

Germán Saéz:  "Kahoot! per a les classes de matemàtiques"

Jordi Saludes: "Control de versions per a la docència"

13h45: Cloenda de la Jornada

Comitè organitzador (MAT): Maria Alberich, Santiago Boza, Jordi Guàrdia, Paz Morillo

Formulari d'Inscripció (ICE)

Els participants inscrits tindran un certificat d'assistència de l'ICE.

La jornada compta amb el suport del Departament de Matemàtiques, la Facultat de Matemàtiques i Estadística i l'Institut de Ciències de l'Educació.

RESUMS DELS TALLERS

Germán Saéz: "Kahoot! per a les classes de matemàtiques"

Kahoot! és una eina que pot ser utilitzada a les nostres classes per dinamitzar-les, per motivar als nostres estudiants, per convidar-los a que estudiïn, per aconseguir que ells mateixos vegin si estan arribant al nivell demanat i d'altra banda que nosaltres detectem mancances, tot això en un embolcall propi d'un concurs de la TV.

Jordi Saludes: "Control de versions per a la docència"

A molts de nosaltres ens ha costat temps i esforç acumular el material docent que usem en les nostres assignatures; És el nostre capital i més val que el tractem com a tal.

Explicarem com usar el sistema de control de versions del departament per a muntar un repositori de material docent per a la col·laboració remota, la possibilitat de tenir versions diferents del material, accedir a la història i, finalment, la inteoperabilitat amb sistemes d’edició LaTeX on-line.

J. Antonijuan, J. Prat: "Geogebra com a eina d'aprenentatge per projectes a Matemàtiques del Disseny"

L’assignatura de Matemàtiques per al Disseny s’imparteix en el grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte de l’EPSEVG. L’objectiu és presentar els conceptes i eines necessaris que serveixen per al disseny gràfic assistit per ordinador.

Aquest curs hem introduït l’avaluació per projectes a l’assignatura. Els estudiants han posat en pràctica els conceptes bàsics del temari en dos projectes gràfics realitzats amb el  programari Geogebra,  que permet dissenyar fàcilment figures 2D i 3D, i fer animacions.

La motivació i creativitat dels estudiants en la realització dels projectes ha estat molt satisfactòria. El compliment dels requeriments tècnics ha garantit que el nivell d’assoliment dels continguts matemàtics  de l’assignatura hagi estat superior al dels altres cursos.