Xavier Ros-Oton, Premi SeMA "Antonio Valle" al Jove Investigador 2017

Llicenciat en matemàtiques FME al 2010 i doctorat al 2014 sota la direcció de Xavier Cabré, en Xavier Ros-Otón és, amb 29 anys, l'investigador més jove que ha rebut aquesta distinció.

La Societat Espanyola de Matemàtica Aplicada (SeMA) ha atorgat el Premi "Antonio Valle" al Jove Investigador 2017  a Xavier Ros-Oton , llicenciat en Matemàtiques FME-UPC al 2010 i doctor en Matemàtiques per la mateixa universitat al 2014 sota la direcció de Xavier Cabré. Des 2014 ha estat R. H. Bing instructor a la University of Texas, Austin (Estats Units) i el setembre de 2017 s'incorporarà com lecturer in Mathematics a la Universität Zürich (Suïssa).

El Premi SeMA al jove investigador (menor de 34 anys) va ser instaurat el 1998 i està destinat a promoure l'excel·lència en el treball matemàtic original en totes les branques de les Matemàtiques que tenen una component aplicada.

El jurat del premi destaca la trajectòria de Ros-Oton i "Sus contribuciones en el ámbito de problemas de frontera libre y operadores no-locales, y la repercusión internacional que han tenido sus trabajos le hacen merecedor del premio".

El premi consta d'una dotació econòmica de 1.500 euros, un diploma acreditatiu i la pertinença a la societat com a membre d'honor durant els dos anys següents a la seva concessió. El premi es lliurarà durant la celebració del XXV Congrés d'Equacions Diferencials i Aplicacions / XV Congrés de Matemàtica Aplicada (XXV CEDYA / XV CMA) que tindrà lloc del 26 al 30 de juny a Cartagena.

En Xavier Ros-Otón recull distincions des que va acabar la llicenciatura: ja va ser el primer de la seva promoció de la llicenciatura de matemàtiques FME (2009-2010) i l'any 2015 va rebre el Premi Vicent Caselles atorgat per la RSME i la Fundació BBVA. La seva recerca se centra en l'anàlisi d'equacions en derivades parcials, particularment en la teoria de la regularitat d'equacions el·líptiques i parabòliques, i ha publicat més d'una vintena d'articles en revistes d'alt impacte de l'àrea de les matemàtiques. Cal destacar un article sobre el laplacià a la Journal de Mathématiques Pures et APpliquées el 2014, que va ser un dels tres articles més citats de MathSciNet aquest any.

Més informació al web del SEMA