La professora Montserrat Alsina guanya el Premi de l’Aigua 2023

31/03/2023

El premi està atorgat per l’Associació Catalana d’Amics de l’Aigua. Montserrat Alsina l’ha guanyat amb el projecte ‘Temps d’aigua’, una iniciativa per apropar la ciència al conjunt de la ciutadania.

El passat dia 22 de març, coincidint amb el Dia Mundial de l’Aigua, es va atorgar el Premi de l’Aigua 2023 a la professora Montserrat Alsina pel projecte ‘Temps d’Aigua’.

El premi, atorgat per l’Associació Catalana d’Amics de l’Aigua, es va lliurar al Palau de Congressos de Tarragona. Durant l’entrega, la professora s’ha referit al paper d'avantguarda de la universitat fent xarxa i tenint en compte tota la ciutadania.

‘Temps d’aigua’ és la sisena edició de la iniciativa ‘Temps de...’, impulsada per Montse Alsina. Es tracta d’una iniciativa dedicada a apropar, d’una manera lúdica i didàctica, la tecnologia i la ciència al conjunt de la ciutadania, projectant el potencial de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) a través de plataformes de cultura com les biblioteques. Aquesta sisena edició, que es va fer el 2022, es va dedicar a l’aigua en el marc del projecte anual Aquaesteam, organitzat per la UPC a Manresa i el Parc de la Séquia. Aquaesteam té l’objectiu de promoure l’interès per la tecnologia d’infants i joves, especialment nenes i noies, mitjançant reptes centrats en l'aigua.

Montserrat Alsina és professora del DMAT i desenvolupa la seva docència, essencialment, a l’EPSEM. És reconeguda una divulgadora i dinamitzadora del coneixement matemàtic. Actualment, és presidenta de la Societat Catalana de Matemàtiques.

Des del DMAT volem felicitar a la nostra professora per la seva molt bona feina!

Més informació a la Sala de premsa de la UPC.