La Numerical Factory impulsa el 1er Concurs de vídeos de Matemàtiques

El projecte Numerical Factory, convoca la primera edició del concurs de vídeos educatius de continguts matemàtics de nivell universitari. La participació està oberta a estudiants i professorat universitari i de secundària dels Països Catalans.

El concurs està organitzat per la Numerical Factory que coordina el professor del DMAT, Toni Susín, i compta amb el patrocini de la Facultat de Matemàtiques de la UPC, la Societat Catalana de Matemàtiques, el Departament de Matemàtiques de la UAB i l’empresa MathWorks, creadora del programa Matlab.

El termini de recepció de vídeos estarà obert des del 13 de juliol del 2022 i fins el 25 de novembre de 2022.

La intenció del concurs és estimular la producció de contingut audiovisual d’alta qualitat. El referent principal són els populars vídeos produïts per 3Brown1Blue (de Grant Sanderson) i també alguns altres com ara Think Twice o Mathologer.

El vídeos han d’estar en català i tenir una llargada màxima de 4 minuts. El tema és lliure i pot correspondre, per exemple, a continguts d’assignatures de primer o segon curs d’un grau universitari: Càlcul, Àlgebra Lineal, Geometria, Càlcul Vectorial, Equacions Diferencials, Mètodes Numèrics, Estadística, etc.

Hi ha una categoria general amb tres premis i dues subcategories. Si s’obté un premi de la categoria general, es quedarà exclòs de les subcategories per evitar acumular premis.

La dotació econòmica per aquest any és:

• Primer premi de 1000€ (patrocinat per la Societat catalana de Matemàtiques)
  • Segon premi de 500€ (patrocinat per la Facultat de Matemàtiques de la UPC)
  • Tercer premi de 300€ (patrocinat Departament de Matemàtiques de la UAB)
  • Premi al millor vídeo d’estudiants dels graus i màsters de la FME: 200€
  • Premi al millor vídeo d’estudiants dels graus i màsters de matemàtiques de la UAB: 200€

Per a la realització dels vídeos es poden utilitzar molts tipus de materials. Des del Numerical Factory s’indica, per exemple, la llibreria manim en Python; la llibreria animat en Matlab, implementada per Numerical Factory i que es podrà descarregar properament, en fase beta, de la web del projecte (Mathworks facilitarà una llicència als professors de secundària que participin i la vulguin fer servir); o bé altres programaris com Geogebra, Maple o similars.

El lliurament es farà enviant un correu electrònic amb un enllaç a l’arxiu del vídeo al coordinador de la Numerical Factory, Toni Susin ( toni.susin (at) upc.edu ) amb les dades: autor(es/s), títol, lloc de treball o estudis cursats actualment (grau i centre).

Les bases i altres indicacions tècniques del premi es poden trobar al blog del projecte Numerical Factory.

La Numerical Factory és un projecte on hi col·laboren molts professors i professores del DMAT i que coordina el professor Toni Susín. Des del projecte es planteja actualitzar els continguts i la metodologia de les matemàtiques que hem d’ensenyar als estudiants del segle XXI. El seu lema és “Derivada positiva” i ha estat premiat ha premiat amb una Academic Developement Support Grant de Mathworks.