Juanjo Rué, Marc Nualart, Jordi Vilà i Tomàs Ortega premiats per la Societat Catalana de Matemàtiques

L’entrega de premis ha tingut lloc avui a la seu de l’Institut d’estudis Catalans.

Avui, 21 d’abril, en el context de l’entrega dels Premis Sant Jordi 2023 que atorga l’Institut d’Estudis Catalans, s'han fet públics els premis que atorga la Societat Catalana de Matemàtiques.  Entre els premiats, hi ha una nombrosa representació de la comunitat matemàtica de la UPC:

• El professor del DMAT Juanjo Rué, ha rebut el Premi Albert Dou, atorgat al treball "De la teoria de grafs clàssica a l’anàlisi de les grans xarxes". El Premi Dou s'atorga a un treball de divulgació matemàtica i va ser instituït per la Societat Catalana de Matemàtiques l’any 2010, i té periodicitat biennal.

• Marc Nualart ha obtingut el Premi Évariste Galois al treball "On zonal steady solutions to the 2D Euler equations on the rotating unit sphere". El premi Évariste Galois està adreçat a estudiants de màster o doctorat per un treball d’investigació, bibliogràfic o d’assaig sobre matemàtiques.

• Jordi Vilà, ha obtingut el Premi Emmy Noether 2023, pel treball "The Golod-Shafarevich Inequality and the Class Field Tower Problem". El premi Emmy Noether està dirigit a estudiants del grau de Matemàtiques que defensen el Treball de Fi de Grau (TFG) a una de les universitats del principat. El treball està tutoritzat pel professor del DMAT Víctor Rotger i Henri Darmon (McGill University).

Estenem, també, la nostra felicitació al Tomàs Ortega, pel seu accèssit al Premi E. Galois, pel treball "Low Density Parity Check codes", tutoritzat pel professor del DMAT, Simeon Ball.

La nostra més sincera felicitació a tots ells per la seva bona feina.

Felicitem també a la resta de premiats i accèssits: Bernat Rovira  (UB) i Lluïsa Puig (UAB) Menció ex aequo del Premi Noether;  Joan Hernández (UB) accèssit del Premi Galois; Xavier Fernández-Real (EPFL SB MATH) i Xavier Ros Oton (UB) Premi Ferran Sunyer i Balaguer 2023; Antoni López Martínez (UPV), Elena López Navarro (UPV), Dorota Mlynarczyk (UAB) i Josep Miquel Martínez Marín (UV) qie han obtingut les Borses Ferran Sunyer i Balaguer 2023, i a Laura Farré Premi Matemàtiques i Societat  2023 pel programa “La cinta de Möbius”, a Catalunya Música.

Aquests premis posen de manifest la vitalitat de la comunitat matemàtica catalana i de la UPC, en particular.

La cerimònia d’entrega dels premis es pot veure en aquest enllaç de YouTube