José Javier Muñoz i Núria Parés nous catedràtics del DMAT

12/06/2024

El professor J.J. Muñoz i la professora N. Parés van prendre possessió l'11 de juny, juntament amb altres 23 catedràtics en un acte presidit pel rector de la UPC.

El passat 11 de juny va tenir lloc l’acte de presa de possessió de 23 nous catedràtics i catedràtiques de la UPC en diferents àrees de coneixement. Entre els docents que van prendre possessió de la càtedra, destaquem els professors del DMAT José Javier Muñoz i Núria Parés.

L’acte presidit pel rector de la UPC, Daniel Crespo, va tenir lloc a la sala Sala d’actes de l’Escola de Camins de Barcelona, al Campus Diagonal Nord i va comptar amb la presència de la secretària general de la UPC, Ana Belén Cortinas, i del vicerector de Política del Personal Docent i Investigador, Miquel Soriano. Trobareu més informació sobre l’acte i la relació de nous catedràtics i catedràtiques en aquest enllaç.

Tots dos professors pertanyen al Grup de Recerca
LACÀN - Mètodes Numèrics en Ciències Aplicades i Enginyeria, i realitzen la seva docència a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE).

José Javier Muñoz treballa en el desenvolupament de mètodes numèrics de la mecànica computacional, per la resolució de PDEs en problems de contacte, control òptim, estabilitat de materials, o integradors temporals que conserven invariants. En els últims anys aquest mètodes han estat orientats a donar resposta a problems biològics en morfogènesi, locomoció d'organismes, creixement, o respostes oscil·latòries en materials tous.

Núria Parés centra la seva recerca en l’àmbit dels mètodes computacionals en ciències aplicades i enginyeria, com ara els elements finits, l’estimació d'errors a posteriori per a aproximacions numèriques d'equacions en derivades parcials, els mètodes adaptatius i la simulació estocástica, entre altres.

Des del DMAT volem felicitar els professors Muñoz i Parés pel reconeixement a la seva trajectòria que suposa l’obtenció de la càtedra.