Jezabel Curbelo i Ágata Timón escriuen a la secció "Café y Teoremas" del diari El País.

La investigadora Ramon y Cajal del DMAT Jezabel Curbelo, juntament amb Ágata A. Timón de l’ICMAT, han publicat un article a la secció “Café y Teoremas” del diari El País.

La investigadora Ramon y Cajal del DMAT Jezabel Curbelo, juntament amb Ágata A. Timón de L’ICMAT, han publicat un article a la secció “Café y Teoremas” del diari El País.

L’article “El trabajo que cambió la dinámica de los fluidos cumple 100 años” commemora el centenari de la publicació del treball del matemàtic i físic Geoffrey I. Taylor (1886-1975) “Stability of a viscous liquid contained between 2 rotating cylinders”, a la revista Philosophical Transactions of the Royal Society of London.

El treball es considera un text revolucionari perquè suposa el començament de l'anomenada teoria de l'estabilitat hidrodinàmica. La investigació plasmada va obrir noves vies per entendre els patrons que apareixen en un flux, com els que s'observen en el moviment de l'oceà. Segons les autores, un segle després, el treball continua proporcionant una base sòlida per a una àmplia gamma d’estudis científics i aplicacions pràctiques.

Jezabel Curbelo és investigadora Ramon y Cajal del Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), pertany al Grup de Sistemes Dinàmics de la UPC , membre de l'Institut de Matemàtiques de la UPC (IMTech) i del Centre de Recerca Matemàtica (CRM); Ágata Timón García-Longoria és coordinadora de la Unitat de Cultura Matemàtica de l'Instituto de Ciencias Matemáticas (ICMAT).