Eva Miranda, distingida amb una Càtedra Gauss per l'Acadèmia de Ciencies i Humanitats de Göttingen

21/10/2024

La Càtedra Gauss ofereix a científics estrangers de gran renom l'oportunitat d'ocupar, com a convidats de l'Acadèmia, durant un temps, la càtedra que en el seu dia va pertànyer a Carl Friedrich Gauss. Aquesta càtedra es va establir amb motiu del centenari de la mort del cèlebre matemàtic, qui va ser director de l'Observatori Astronòmic de la Universitat de Göttingen des de 1807 fins a la seva mort el 1855.

L'estada de recerca no implica cap obligació. Tanmateix, l'invitat té el dret d'impartir conferències o classes a la universitat i de participar en les reunions de l'Acadèmia.

El premiat és seleccionat per la Comissió Gauss, establerta per la Classe de Ciències Naturals i Matemàtiques. Es dona prioritat als científics que han destacat en les disciplines representades per Gauss, com l'astronomia, la geofísica, la matemàtica i la física.

L'Acadèmia de Ciències i Humanitats de Göttingen a Baixa Saxònia representa l'excel·lència acadèmica des de 1751. Fins avui, 74 guanyadors del Premi Nobel han estat membres seus. L'Acadèmia és una institució de recerca no universitària amb oficines a deu estats alemanys, connectant científics excepcionals arreu d'Alemanya i del món.

Eva Miranda ha estat premiada amb una Gauss Professor 2025. Aquest reconeixement s'afegeix a la llista de reconeixements internacionals rebuts en els darrers anys per la Professora Miranda com el Premi François Deruyts per l'Academia Reial Belga al 2022, un premi Bessel per la fundació Alexander Von Humboldt al 2022, el nomenament com a Hardy Lecturer per la London Mathematical Society al 2023 i Nachdiplom Lecturer per la ETHZ al 2025.

Més informació: