Els professors Leonardo Acho i Gisela Pujol reben el premi al millor article de la revista Actuators

El treball es va desenvolupar a partir d’una convocatòria de la UPC per a projectes de cooperació en la lluita contra la malaltia COVID-19.

La revista Actuators premia cada any els millors treballs publicats, seguint criteris d’originalitat, importància, citacions i lectures. Aquest any han seleccionat l’article dels professors del DMAT Leonardo Acho i Gisela Pujol (conjuntament amb Alessandro N. Vargas), titulat Low-Cost, Open-Source Mechanical Ventilator with Pulmonary Monitoring for COVID-19 Patients.

Aquest és un treball que sorgeix arran de la iniciativa de la UPC de fer una convocatòria d’ajuts per a projectes de cooperació en la lluita contra la malaltia COVID-19. L’equip va aconseguir finançament per a desenvolupar un prototip de ventilador pulmonar de baix cost, que es va desenvolupar durant els principis de la pandèmia. També hi va participar el professor Alessandro N. Vargas, de la UTFPR (Universidade Tecnologica Federal do Paraná) de Brasil.

El motiu per a construir un respirador basat en sofware d’accés lliure i processadors de baix cost, com el Rapsberry-Pi, va ser fer front a la urgència de l’inici de la pandèmia, quan hi ha havia manca de materials mèdics, especialment en àrees deprimides. L’article mostra el resultat d’aquest projecte. Es pot veure un vídeo del respirador a la web del laboratori ubicat a l’ESEIAAT: https://labtech.upc.edu/projects/ventilator

Leonardo Acho i Gisela Pujol són professors del Departament de Matemàtiques i coordinen el Technologic Development and Control Laboratory (LabTech), situat l’Escola Superior d’Enginyeries Industrials, Audiovisual i Aeroespacials de Terrassa. Gisela Pujol és membre del Grup de Recerca CoDALab de la UPC.