El professor del DMAT Xavier Cabré premi Frontiers of Science

El premi li ha estat atorgat per l'International Congress of Basic Science que se celebra a Beijing, juntament amb Alessio Figalli, Joaquim Serra i Xavier Ros-Otón, per un article publicat a Acta Mathematica.

El professor del DMAT i investigador ICREA, Xavier Cabré, juntament amb els investigadors Alessio Figalli i Joaquim Serra (ETH de Zúrich) i Xavier Ros-Otón (Universitat de Barcelona) han estat distingits amb el premi Frontiers of Science en la modalitat de “Càlcul de variacions i control òptim”, pel seu treball “Stable solutions to semilinear elliptic equations are smooth up to dimension 9” publicat a la prestigiosa revista Acta Mathematica.

Premis "Frontiers of Science" són atorgats per l’International Congress of Basic Science que se celebra a Beijing, enguany, del 16 al 28 de juliol, amb el Lema "Fent avançar la ciència per la humanitat".

Els premis reconeixen la recerca de primer nivell dels darrers cinc anys premiant els treballs amb un valor acadèmic excepcional. Enguany s’han premiat contribucions científiques en 34 àrees de les matemàtiques, física i informàtica teòrica.  L'objectiu d'aquest premi és encaminar els joves cap a les fronteres de la ciència bàsica i establir objectius per obtenir resultats innovadors.

A l’article premiat, s’estudia la regularitat de les solucions estables de les EDPs el·líptiques semilineals. Un problema estudiat des de la dècada de 1970. Al treball es resol un problema obert plantejat pel matemàtic Haim Brezis a mitjans dels anys noranta, demostrant la regularitat de les solucions estables fins a la dimensió òptima 9.

Xavier Cabré és Catedràtic del DMAT, investigador ICREA i responsable del grup de recerca d’Equacions en Derivades Parcials de la UPC. El seu camp de treball és l'anàlisi matemàtica d'equacions en derivacions parcials. Aquestes equacions apareixen en física matemàtica, geometria diferencial, finances i biologia. El seu enfocament se centra en les equacions el·líptiques i parabòliques, i en la comprensió analítica de la regularitat, la simetria i altres propietats qualitatives de les seves solucions.

Joaquim Serra i Xavier Ros-Otón són matemàtics formats a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC i membres, doncs, de l'àmplia "comunitat matemàtica UPC". Figalli, Ros-Oton i Serra també han estat premiats per l'article “Generic regularity of free boundaries for the obstacle problem”, publicat a Pub. Mathématiques IHÉS.

La nostra més sincera felicitació als quatre, per aquest important reconeixement.