El grup de Matemàtica Aplicada a la Criptografia (MAK) obté una càtedra de ciberseguretat del INCIBE (Instituto Nacional de Ciberseguridad).

30/05/2024

La càtedra CARISMATICA està coordinada pel grup de recerca Information Security Group – Mathematics Applied to Cryptography (ISG-MAK) de la UPC, format per investigadors dels departaments d'Enginyeria Telemàtica i de Matemàtiques.

El grup de Matemàtica Aplicada a la Criptografia (MAK) del departament de Matemàtiques, juntament amb els col·legues del grup de Seguretat de la Informació (ISG) del Departament de Telemàtica, lideren un projecte ambiciós per reforçar la ciberseguretat en l'àmbit de la salut. Amb l'increment notable dels ciberatacs, que s'han multiplicat per 2,5 durant l'any 2022, la necessitat protegir els sistemes de salut és més urgent que mai. La càtedra CARISMÀTICA de ciberseguretat té com a objectius primordials conscienciar, educar, innovar i col·laborar en làmbit de la ciberseguretat en làmbit sanitari.

L'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) ha concedit a la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) fons per a les activitats de la càtedra CARISMÀTICA com a part del Programa Global d'Innovació en Seguretat.

Dins el marc de la càtedra CARISMÀTICA, es desenvoluparan noves tècniques innovadores per garantir la prestació de serveis mèdics, la protecció de la informació confidencial i la integritat dels sistemes i les infraestructures crítiques. A través de la càtedra, es promourà la ciberseguretat com a part integral de lorganització interna del sistema de salut, fomentant la responsabilitat compartida i la participació activa de tots els agents involucrats. Les activitats de la càtedra van començar el gener del 2024 amb el llançament del projecte i compta amb la participació de partners tan importants com l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya (ACC), la Fundació i2CAT, el TecnoCampus de Mataró i la Universitat Tecnològica de Delft (EL TEU Delft).

El projecte compta amb un pressupost d'1,26 milions d'euros, i el 74% és finançat per l'INCIBE i emmarcat en els fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançats per la Unió Europea (Next Generation). Aquest pla, impulsat pel govern espanyol, té com a objectiu principal modernitzar l'economia, impulsar el creixement econòmic i generar ocupació, a més de respondre als desafiaments plantejats per la propera dècada després de la crisi de la COVID-19.