Dia Internacional de les Dones en Matemàtiques. Entrevistes a les professores del DMAT Eva Miranda i Montserrat Alsina

La jornada del 12 de maig pretén visualitzar el paper de les dones en les matemàtiques. Enguany destaquem una entrevista al diari Ara amb la professora Eva Miranda, i a Ràdio Estel amb la professora Montserrat Alsina

Com cada any, el 12 de maig es celebra mundialment el “Dia Internacional de les Dones en les Matemàtiques”. Es tracta d’una jornada impulsada per diverses organitzacions de dones matemàtiques i arreu del món es desenvolupen tota mena d’actes i iniciatives.

La data del 12 de maig coincideix amb la data de naixement de la matemàtica iraniana Maryam Mirzakhani, catedràtica de matemàtiques a la Universitat de Stanford que va ser la primera dona que va rebre la Medalla Fields per les seves contribucions a la dinàmica i la geometria de les superfícies de Riemann.

Enguany, i al voltant d’aquesta data, destaquem dues entrevistes a professores del DMAT.

• El diari Ara, publica avui una entrevista amb la professora Eva Miranda, Catedràtica del departament i investigadora de l'IMTech i el CRM. A l’entrevista, publicada a dues pàgines i destacada en portada, la professora incideix sobre la importància de les matemàtiques al nostre món, i parla sobre la bellesa matemàtica, d'ètica de la recerca científica i de la seva pròpia experiència com a reconeguda científica.

• La professora Montserrat Alsina, presidenta de la Societat Catalana de Matemàtiques, va ser entrevistada recentment, a propòsit de la campanya “Dona Ciència. Dona Tecnologia” de la Generalitat de Catalunya i en vistes, també a la jornada d’enguany, a  la secció “chaise-longe” del magazín d’El Matí a Ràdio Estel.  En una extensa entrevista, que podeu escoltar en aquest enllaç, i entre altres coses, Montserrat Alsina posa en evidència alguns dels falsos mites sobre l’estudi de les matemàtiques i les ciències que ens limiten a l’hora d’abordar el seu estudi, especialment en el cas de les nenes i noies.

Les professores i els professors del DMAT ens unim a la reivindicació de la jornada: que la feina de les dones matemàtiques sigui visible i reconeguda.