Ángeles Carmona i Francesc Pozo nous catedràtics del DMAT

14/09/2023

Els professors van prendre possessió el 8 de setembre, juntament amb altres 32 nous catedràtics i catedràtiques, en un acte presidit pel rector de la UPC.

El passat 8 de setembre va tenir lloc l’acte de presa de possessió de trenta-quatre nous catedràtics i catedràtiques de la UPC en diferents àrees de coneixement. Entre els professors i professores que van prendre possessió de la càtedra, destaquem els professors del DMAT Ángeles Carmona i Francesc Pozo.

L’acte va ser presidit pel rector de la UPC, Daniel Crespo, va tenir lloc a la sala d’actes de l’edifici Vèrtex i va comptar amb la presència de la secretària general de la UPC, Ana Belén Cortinas, i del vicerector de Política del Personal Docent i Investigador, Miquel Soriano. Trobareu més informació sobre l’acte i la relació de nous catedràtics i catedràtiques en aquest enllaç.

Ambdós professors, Carmona i Pozo, fan recerca en diferents àmbits de la Matemàtica aplicada i realitzen la seva docència a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE).

La recerca de la professora Carmona es desenvolupa dins del grup de recerca MAPTHE (Matrix Analysis and Potential Theory). L’activitat investigadora del grup MAPTHE s’emmarca en el context de la Matemàtica Aplicada, concretament en aplicacions de la Teoria del Potencial. Les tècniques emprades pel grup provenen essencialment dels àmbits de la Teoria Discreta del Potencial i de l’Àlgebra Lineal. L’interès fonamental d’aquest grup, i de la professora Carmona en particular, és el disseny i la implementació d’algorismes de resolució del problema invers en xarxes estructurades, que es basa a determinar l’estructura interna de la xarxa a partir de dades a la seva frontera.

El professor Pozo és responsable del grup de recerca CoDAlab (Control, Dades i Intel·ligència Artificial)  i membre, també, de l’Institut de Matemàtiques (IMTech) de la UPC. El grup CoDAlab fa recerca interdisciplinària cobrint recerca en matemàtica aplicada, teoria de sistemes, control i enginyeria.  La seva recerca se centra en l’àmbit de la matemàtica aplicada, com ara el monitoratge de la integritat estructural (Structural Health Monitoring) amb tècniques basades en dades. Una de les aplicacions de la seva recerca és la detecció de defectes en turbines eòliques.

Des del DMAT volem felicitar els professors Carmona i Pozo pel reconeixement a la seva trajectòria que suposa l’obtenció de la càtedra.