Convocatòria de ponències per a la TSIUC'17

"Tecnologies per a la innovació docent"

Quan?

10/10/2017 fins a 27/10/2017 (Europe/Madrid / UTC200)

iCal

Està obert el termini per a la presentació de propostes de ponències per a la Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya (TSIUC). La TSIUC’17 tindrà lloc el 30 de novembre a la Universitat Oberta de Catalunya, sota el lema “Tecnologies per a la innovació docent”. El termini de presentació de ponències per a aquesta trobada finalitza el 27 d’octubre.

La innovació docent és la traducció pràctica d’idees en nous sistemes i interaccions socials. Té per propòsit la introducció i la contínua actualització de millores en el procés d’aprenentatge dels estudiants i en la qualitat de la docència.

Per innovar en el camp docent és imprescindible repensar els mètodes i les eines educatives, fomentar l’educació digital i fer ús de les possibilitats que ofereixen les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) per millorar tant la qualitat de l’ensenyament com el prestigi, la visibilitat i la competitivitat d’aquest.

L’ús de metodologies pedagògiques innovadores, com ara la gamificació, el flipped learning (o aula invertida), els MOOC, el model BYOD… són només alguns exemples de com l’aprenentatge es recolza en les TIC per adaptar-se als canvis d’una societat cada vegada més digital.

En aquest context, les universitats tenen la responsabilitat d’impulsar la innovació en l’aprenentatge, alhora que els departaments TIC han de poder donar suport a tecnologies que facilitin aquesta innovació en l’àmbit educatiu; col·laborant amb els responsables docents en el desenvolupament de noves competències i proporcionant les eines necessàries per assolir un model d’excel·lència docent.

El propòsit de la TSIUC’17 és d’una banda mostrar les tendències i aplicacions de les TIC en el procés d’aprenentatge i, de l’altra, conèixer tant experiències de docència innovadores com necessitats futures.

Les propostes de ponències han d’enviar-se a tsiuc@csuc.cat fins el 27 d’octubre. A més, les empreses interessades en patrocinar aquest esdeveniment poden posar-se en contacte a la mateixa adreça.