Actualitat

• La UPC, juntament amb la UCM, és la Unviersitat estatal amb més tesis en matemàtiques i estadística defensades durant el 2016.

• El proper 3 de maig el professor Andreu Mas-Colell (Universitat Pompeu Fabra) impartirà el Col·loqui de Matemàtiques.

• Segons el nou rànquing CWUR By Subject, la UPC és la quarta universitat del món en Aplicacions interdisciplinars de matemàtiques.

• La secció del diari ABC Ciència, publica una entrevista a la professora del departament Eva Miranda.

• Amb data de 5 d'Abril s'ha fet pública la llista de 15 guardonats d'ICREA Acadèmia 2016. La convocatòria ICREA Acadèmia ofereix a professors de les universitats públiques catalanes un premi que els hi permet una dedicació superior a la recerca, reduint les seves tasques docents i aportant un suport econòmic. El reconeixement, que s’atorga per cinc anys, ha permés augmentar l’impacte i l’abast internacional de la recerca que es fa a les nostres universitats.

• La 3a Jornada Universitat-Ciutat s'està organitzant amb l'Ajuntament de Barcelona, el Consorci d'Educació i la UPC. Aquest any la temàtica és la geolocalització en l'accessibilitat. Busquem bones pràctiques que s'estiguin realitzant a la UPC, és dir, busquem aplicacions, sistemes de geolocalització per fer fàcil l'accés i mobilitat en la ciutat i la universitat.

• La professora del Departament Susana-Clara López i Francesc-Antoni Muntaner Batle publiquen un llibre de la sèrie Springer Briefs in Mathematics: Graceful, Harmoniuos and Magic Type Labelings. Relations and Techniques.

• La UPC és l'única universitat estatal que es posiciona en matemàtiques entre les 100 primeres en el rànquing internacional QS by Subject 2017.

• La Societat Catalana de Matemàtiques ha editat el volum sisè de les publicacions electròniques 'Tres Perles de la Teoria de Nombres' d'Alexandre I. Khintxin, traduït al català per la professora del departament Anna Lladó.

• L'acte de presa de possessió del professor José Julián Rodellar Benedé com a director del Departament de Matemàtiques ha tingut lloc el dimecres 1 de març, a les 9.30 h, a la seu del Departament, a la Sala de Juntes de l'FME.